دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka
دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka

نه فقط از تو اگر دل بکنم می‌میرم - کاظم بهمنی


نه فقط از تو اگر دل بکنم می‌میرم

سایه‌ات نیز بیفتد به تنم می‌میرم


بین جان من و پیراهن من فرقی نیست

هر یکی را که برایت بکنم می‌میرم


برق چشمان تو از دور مرا می‌گیرد

من اگر دست به زلفت بزنم می‌میرم


بازی ماهی و گربه است نظربازی ما

مثل یک تُنگ شبی می‌شکنم می‌میرم


روح ِ برخاسته از من، ته این کوچه بایست

بیش از این دور شوی از بدنم می‌میرم 


 

کاظم بهمنی


دانلود دکلمه


شاخه را محکم گرفتن این زمان بی فایده است - کاظم بهمنی


شاخه را محکم گرفتن این زمان بی فایده است

برگ می ریزد، ستیزش با خزان بی فایده است


باز می پرسی چه شد که عاشق جبرت شدم

در دل طوفان که باشی بادبان بی فایده است


بال وقتی بشکند از کوچ هم باید گذشت

دست و پا وقتی نباشد نردبان بی فایده است


تا تو بوی زلفها را می فرستی با نسیم

سعی من در سر به زیری بی گمان بی فایده است


تیر از جایی که فکرش را نمی کردم رسید

دوری از آن دلبر ابروکمان بی فایده است


در من ِ عاشق توان ِ ذره ای پرهیز نیست

پرت کن ما را به دوزخ، امتحان بی فایده است


از نصیحت کردنم پیغمبرانت خسته اند

حرف موسی را نمی فهمد شبان، بی فایده است


من به دنبال خدایی که بسوزاند مرا

همچنان می گردم اما همچنان بی فایده است


کاظم بهمنی


دانلود دکلمه


آسمان را نگاه می‌کنم - گیلدا ایازی


آسمان را نگاه می‌کنم

قدش آنقدر بلند است که

تقویم را برمی‌دارم

تک تک برگهایش را

با بادبادکی

به آسمان می‌سپارم...

حالا میتوانم

برگردم به اول زمان

اما نه!

دیگر به بهشت نمی‌روم

آنجا خون

تاوان سیبی بود

که با عشق به تو دادم...

تنها گوشه ی ته چشمان تو

بهشت که هیچ

ابدیتی است برای من

نگاهم کن...

 

گیلدا ایازی


دانلود دکلمه


پی به راز سفرم بُرد و چنان ابر گریست - کاظم بهمنی


پی به راز سفرم بُرد و چنان ابر گریست

دید باز آمدنی در پیِ این رفتن نیست


همه گفتند "مرو" دیدم و نشنیدم شان

مثله این بود به یک رود بگویند:بایست!


مفتضح بودن ازین بیش ک در اول قهر

فکر برگشتنم و واسطه ای نیست ک نیست


در جهانِ تهی از عشق نمی مانم چون

در جهانِ تهی از عشق نمی باید زیست


دهخدا تجربه عشق ندارد ورنه

معنی "مرگ"و "جدایی" به یقین هردو یکیست


کاظم بهمنی


تا اطلاع ثانوی از عشق دم بزن - الهام مردانی

 

تا اطلاع ثانوی از عشق دم بزن

لطفا بدون فاصله با من قدم بزن

 

گاهی به روی پنجره کوچکم بخند

گاهی جهان کوچک من را بهم بزن

 

خطی بنام عشق به پیشانی ام بکش

یک سرنوشت تازه برایم رقم بزن

 

اصلا بیا به خاطر این روزهای خوب

از هفته روزهای بدم را قلم بزن

 

بی فکر درس و کار همین چند لحظه را

با من نشسته ایی فقط از عشق دم بزن


 

الهام مردانی


دانلود دکلمه


تو را به جای همه کسانی که نشناخته ام دوست می دارم - پل الوار


تو را به جای همه کسانی که نشناخته ام دوست می دارم

تو را به خاطر عطر نان گرم

برای برفی که آب می شود دوست می دارم

تو را برای دوست داشتن دوست می دارم

تو را به جای همه کسانی که دوست نداشته ام دوست می دارم

تو را به جای همه ی کسانی که نمی شناخته ام ... دوست می دارم

تو را به جای همه ی روزگارانی که نمی زیسته ام ... دوست می دارم

برای خاطر عطر نان گرم و برفی که آب می شود و برای نخستین گناه

تو را به خاطر دوست داشتن ... دوست می دارم

 

پل الوار

ترجمه احمد شاملو


دانلود دکلمه