دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka
دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka

من دلم می خواهد خانه ای داشته باشم پر دوست - نیلوفر عاکفیان


من دلم می‌خواهد

خانه‌ای داشته باشم پُرِ دوست ،

کنج هر دیوارش

دوست‌هایم بنشینند آرام

گل بگو گل بشنو  ؛

هر کسی می‌خواهد

وارد خانه ی پر عشق و صفایم گردد

یک سبد بوی گل سرخ

به من هدیه کند .

شرط وارد گشتن :

شست و شوی دل‌هاست

شرط آن ، داشتن یک دل بی رنگ و ریاست …

بر درش برگ گلی می‌کوبم

روی آن با قلم سبز بهار

می‌نویسم :

ای یار

خانه‌ی ما اینجاست

تا که سهراب نپرسد دیگر :

"خانه دوست کجاست؟ "



نیلوفر عاکفیان

 

دانلود دکلمه



من آسمان پر از ابرهای دلگیرم - آوای انتظار همراه اول - علی ایلکا



من آسمان پر از ابرهای دلگیرم

اگر تو دلخوری از من ، من از خودم سیرم


من آن طبیب زمین گیر زار و بیمارم

که هرچه زهر به خود می دهم نمی میرم


من و تو آتش و اشکیم در دل یک شمع

به سرنوشت تو وابسته است تقدیرم


به دام زلف بلندت دچار و سردرگم

مرا جدا مکن از حلقه های زنجیرم


درخت سوخته ای در کنار رودم من

اگر تو دلخوری از من ، من از خودم سیرم


فاضل نظری


دانلود دکلمه


کد آوای انتظار همراه اول    :    21585



آزادی - هوشنگ ابتهاج



آزادی و پرواز از آن خاک به این خاک

 

جز رنج سفر از قفسی تا قفسی نیست

 

این قافله از قافله سالار خراب است

 

اینجا خبر از پیش رو و باز پسی نیست

 

هوشنگ ابتهاج

محسن چاوشی

خوزستان


دانلود دکلمه علی ایلکا






به یادت هست آن شب را که تنها - سیاوش کسرایی


به یادت هست آن شب را که تنها

به بزمی ساده مهمان تو بودم؟

تو می‌خواندی که دل دریا کن ای دوست

من اما غرق چشمان تو بودم؟


تو می‌گفتی که پروا کن، صد افسوس

مرا پروای نام و ننگ رفته‌ست

من آن ساحل‌نشین سنگم، چه دانی

چه‌ها بر سینه‌ی این سنگ رفته‌ست


مکش دریا به خون خواندی و خاموش

تمناگر، کنار من نشستی

چو ساحل‌ها گشودن بازوان را

تو چون امواج در ساحل شکستی


سیاوش کسرایی