دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka
دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka

تو را گم می کنم هر روز و پیدا می کنم هر شب - محمد علی بهمنی


تو را گم می کنم هر روز و پیدا می کنم هر شب

 بدین سان خواب ها را با تو زیبا می کنم هر شب

 

 تبی این گاه را چون کوه سنگین می کند آنگاه

 چه آتش ها که در این کوه برپا می کنم هر شب

 

 تماشایی است پیچ و تاب آتش ها... خوشا بر من

 که پیچ و تاب آتش را تماشا می کنم هر شب

 

 مرا یک شب تحمل کن که تا باور کنی ای دوست

 چگونه با جنون خود مدارا می کنم هر شب

 

 چنان دستم تهی گردیده از گرمای دستانت

 که این یخ کرده را از بی کسی «ها» می کنم هر شب

 

 تمام سایه ها را می کشم بر روزن مهتاب

 حضورم را ز چشم شهر حاشا می کنم هرشب

 

 دلم فریاد می خواهد ولی در انزوای خویش

 چه بی آزار با دیوار نجوا می کنم هر شب

 

 کجا دنبال مفهومی برای عشق می گردی

 که من این واژه را تا صبح معنا می کنم هر شب

 

محمد علی بهمنی

دانلود دکلمه



می خواهم ازدنیادلم را پس بگیرم - رضا علیپور


می خواهم ازدنیادلم را پس بگیرم

این شعله ی ناقابلم راپس بگیرم

 

ازعشق ازاین بی دلیل بی مهابا

دل نامه ی بی حاصلم راپس بگیرم

 

می خواهم ازتقویم سردِ بی توبودن

صدها قرار باطلم راپس بگیرم

 

از دست بی باورترین اقوام تاریخ

آیات سبز نازلم راپس بگیرم

 

دیراست دیگر باید ازچشمان پاییز

پس مانده ی آب وگلم راپس بگیرم

 

بایدبه جرم اینکه آزادم نکردی

ازچشم هایت مشکلم راپس بگیرم

 

یعنی همین امشب برای خاطردل

حکم قصاص قاتلم را پس بگیرم

 

رضا علیپور

دانلود دکلمه



به خداحافظی تلخ تو سوگند، نشد - فاضل نظری


به خداحافظی تلخ تو سوگند، نشد

که تو رفتی و دلم ثانیه ای بند نشد

 

لب تو میوه ی ممنوع ولی لب هایم

هر چه از طعم لب سرخ تو دل کند، نشد

 

با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر

هیچ کس، هیچ کس اینجا به تو مانند نشد

 

هر کسی در دل من جای خودش را دارد

جانشین تو در این سینه خداوند نشد

 

خواستند از تو بگویند شبی شاعرها

عاقبت با قلم شرم نوشتند: نشد!

 

فاضل نظری

دانلود دکلمه