دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka
دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka

از زندگی، از این همه تکرار خسته ام - محمد علی بهمنی

از زندگی، از این همه تکرار خسته ام

از های و هوی کوچه و بازار خسته ام

 

دلگیرم از ستاره و آزرده ام ز ماه

امشب دگر ز هر که و هر کار خسته ام

 

دل خسته سوی خانه تن خسته می کشم

آوخ ... کزین حصار دل آزار خسته ام

 

بیزارم از خموشی تقویم روی میز

وز دنگ دنگ ساعت دیوار خسته ام

 

از او که گفت یار تو هستم ولی نبود...

از خود که بی شکیبم و بی یار خسته ام...

 

تنها و دل گرفته و بیزار و بی امید...

از حال من مپرس که بسیار خسته ام

 

 

محمد علی بهمنی


دانلود دکلمه


امشب باران می شوم - مریم گودرزی


امشب باران می شوم و

یکدل سیر می بارم

شاید ماهتاب شوم و

عکس خود را در برکه تماشا کنم

یا نسیمی ملایم

که موهایت را پریشان کند

عطری که یادت بیاورد

خاطره ای...

غزلی می شوم در دل یک کتاب

یا آرشه ی ساز دختر همسایه

شاید فالی در دست کودکی فالفروش

می توانم یک جهان صدا شوم

برای فریاد کردنت

یا یک دنیا واژه

برای احساساتت

می توانم بی تیشه

کوه را برایت جابه جا کنم ....

می توانم همه چیز باشم

همانقدر ظریف که گل

همانقدر زلال که باران

همانقدر زیبا که ماهتاب

همانقدر شیرین....

در طریقت من

هر چه ناممکن ممکن میشود

اگر تو آن گم کرده ام باشی

 

 

مریم گودرزی


دانلود دکلمه



انجماد دلتنگی بارید - الهام عسکری


امروز،

برفاصله ی بین ما

انجماد دلتنگی بارید.

کسی به دادمان نرسید.

بیدادِ آسمان هم

سپید نکرد

رویِ اندوهمان را.

 

فردا،

از پسِ تابش خورشید

ورویش گیاه و گل

تصویر تو

در انتهای خط

گلرنگ می شود.

 

شاید روزی

پلی بروید

بر این خط‌ِّ فاصله.

 

الهام عسکری


دانلود دکلمه



دلم گرفته برایم بهاربفرستید - منیژه درتومیان


دلم گرفته برایم بهاربفرستید

زشهرکودکی ام یادگاربفرستید

 

دلم گرفته پدر,روزگاربامن نیست

دعای خیروصدای دوتاربفرستید

 

اگرچه زحمتتان میشودولی این بار

برای دخترک خود"قرار" بفرستید

 

به اعتبارگذشته دوخوشه لبخند

دراین زمانه بی اعتباربفرستید

 

غم ازستاره تهی کردآسمانم را

کمی ستاره ی دنباله داربفرستید

 

تمام روز وشب من پر از زمستان است

دلم گرفته برایم بهاربفرستید

 

 

منیژه درتومیان


دانلود دکلمه



مرا کم دوست داشته باش - امیلی دیکنسون


مرا کم دوست داشته باش


اما همیشه دوست داشته باش !


این وزن آواز من است :


اگر مرا بسیار دوست بداری


شاید حس تو صادقانه نباشد


کمتر دوستم بدار


تا عشقت ناگهان به پایان نرسد !


من به کم هم قانعم


و اگر عشق تو اندک ، اما صادقانه باشد ، من راضی ام


دوستی پایدارتر ، از هرچیزی بالاتر است .

 

مرا کم دوست داشته باش


اما همیشه دوست داشته باش !



 

امیلی دیکنسون


دانلود دکلمه