دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka
دکلمه های علی ایلکا

دکلمه های علی ایلکا

آدرس کانال دکلمه های علی ایلکا در تلگرام https://telegram.me/deklamehaye_ali_ilka

در گیر و دار جنگ شما را شناختم - محمد_ سلمانی


در گیر و دار جنگ شما را شناختم

در مرز و نام ننگ شما را شناختم 


بسیار ناشناخته بودی برای من

در یک شب قشنگ شما را شناختم


تو با شتاب تیر به سمت من آمدی

من نیز بی درنگ شما را شناختم


زخمی زدی و در تن من گم شدی و من

با گام‌های لنگ شما را شناختم


تا با شکوه سوختنم را قدم زنم 

در کوچه های تنگ شما را شناختم


آتش نه عشق ، عشق نه آتش ، که عاقبت

سنگی زدم به سنگ شما را شناختم


بانوی سرزمین منی نیستی مگر 

از پرچم سه رنگ شما را شناختم


محمد_ سلمانی


دانلود دکلمه



همینکه نسیم لبخندت - آیدا خاقانی


همینکه نسیم لبخندت

نوازش دهد لبانم را

گاهی

پاهای اندیشه ات

آهسته قدم زند مرا

کافیست

دیگر چه می خواهم

جز شنیدن عطر نفسهایت

لابلای آغوشم

دیگر چه می خواهم

جز سرک کشیدن

احساست

 از سر دیوار تنهایی ام

 

گاهی...

 

آیدا خاقانی


دانلود دکلمه


سوگند - قیصر امین پور


مردم همه

تو را به خدا

سوگند می‌دهند


اما برای من

تو آن همیشه‌ای

که خدا را به ‌تو

سوگند می‌دهم!


قیصر امین پور


دانلود دکلمه



گر چه می‌دانم که دنیا ، جایگاه خواب نیست - سید محمد رضا شمس


گر چه می‌دانم که دنیا ، جایگاه خواب نیست

بحر این دنیای فانی هم به جز مرداب نیست

 

نیمهٔ هر ماه ، مَه در نیمه شب آید میان

پاسی از شب طی شده اما شبم مهتاب نیست

 

سید محمدرضا شمس

ساقی


دانلود دکلمه


غمخوار من ! به خانه ی غم ها خوش آمدی - فاضل نظری



غمخوار من ! به خانه ی غم ها خوش آمدی

بامن به جمع مردم تنها خوش آمدی

 

بین جماعتی که مرا سنگ می زنند

می بینمت ، برای تماشا خوش آمدی

 

راه نجاتم از شب گیسوی دوست نیست

ای من ! به آخرین شب دنیا خوش آمدی

 

پایان ماجرای دل و عشق روشن است

ای قایق شکسته به دریا خوش آمدی

 

با برف پیری ام سخنی غیر از این نبود

منت گذاشتی به سر ما خوش آمدی

 

ای عشق ، ای عزیز ترین میهمان عمر

دیر آمدی به دیدنم اما خوش آمدی



 

فاضل نظری


دانلود دکلمه



هر زمان می بینمت قلبم پریشان می شود - ناشناس


هر زمان می بینمت قلبم پریشان می شود

چشم هایم در هوایت باز گریان می شود

 

حس عشقم ناگهان گل می کند اما چه حیف

مثل داغی در میان سینه پنهان می شود

 

گفته بودم دوستت دارم نکردی اعتنا

فکر می کردی که احساسم گریزان می شود

 

عشق تو تنها نماد دلخوشی هایم شده

دلخوشی هایی که رویاروی پایان می شود

 

فکر می کردم که آسان است دل کندن ز تو

دل گناهش چیست چون اینگونه تاوان می شود؟

 

مطمئن هستم گلم من دوستت دارم هنوز

دوستت دارم که قلبم بی تو ویران می شود

 

قول دل کندن گرفتی، باشد، اما حس تو

تا ابد در گوشه ای از قلب کتمان می شود    

 

   

ناشناس

 

دانلود دکلمه